Selkokielinen info
SELKOKIELINEN INFO TAPAHTUMASTA
Jysäri järjestetään seuraavan kerran 3.-5.7.2025. Kaikki lipputyypit ovat nyt myynnissä. Liput voi ostaa Tiketti.fi tai Lippu.fi. Lisätietoa Jysäristä julkaistaan pitkin kevättä.
Lipun tapahtumaan voi ostaa täältä. Kaikki pääsyliput vaihdetaan rannekkeiksi.
Jysärissä on myös VIP–lippu. Se sisältää pääsyn festivaalialueelle, sekä VIP-alueelle. VIP-liput vaihdetaan rannekkeiksi sekä passiksi. VIP –alueella on oma vessa. VIP–alueen yläkertaan ei ole esteetöntä kulkua.
Rannekkeet ja passit ovat henkilökohtaisia. Me emme korvaa kadonneita tai rikki menneitä rannekkeita tai passeja.
Jysärissä esiintyy erilaisia artisteja. Jysärin tarkan ohjelman löydät täältä. Jysärissä on myös alueella muuta ohjelmaa. Alueohjelma julkaistaan keväällä.
Tapahtumaan voi saapua esimerkiksi junalla, bussilla tai autolla. Alueella on tärkeää seurata liikenteenohjaajien ohjeita.
Tapahtumassa on maksullinen autoparkki.
Jysäreille voit saapua myös taksilla. Taksitolppa sijaitsee lähellä festivaalialuetta. Tarkka sijainti julkaistaan ennen tapahtumaa.
Himoksen alueella kiertää festivaalin linja-auto. Linja-auton tarkempi reitti ja aikataulujulkaistaan lähempänä festivaalia.
Mökissä majoittuvat ohjataan omalle mökille.
Leirintäalueelle tulevat ohjataan leirintäalueelle.
Alueella ei ole virallista pyöräparkkia.
Himos Park on kokonaan asfaltoitu ja helppokulkuinen alue. Pyörätuolilla pääsee Terassiravintola Riemun pohjakerrokseen ja ensimmäiseen kerrokseen. Päälavalla on omat pyörätuolikorokkeet pyörätuoliasiakkaiden käyttöön. VIP-alueella pääset liikkumaan vapaasti pyörätuolilla kaikkialle paitsi yläkertaan.
Invapysäköinti on festivaalialueen lähellä. Invapysäköinti paikat sijaitsevat Himos Areenan vieressä olevalla kentällä.
Tapahtuma-alueella on kaksi invavessaa. Toinen invavessa on terassiravintola Riemun alakerrassa. Toinen invavessa sijaitsee Himos Hotellissa. Molempien invavessojen oven avaa henkilökunta. Invavessat on merkitty tapahtuman karttaan.
Tapahtuma-alueella on levähdyspaikkoja kulkuväylien varrella.
AVUSTAJAT
Avustajan saat ottaa maksutta mukaan, jos tarvitset avustajaa päivittäisiin toimiisi tai asiointiin. Jos sinulla on avustajakortti, ystäväkortti, vammaiskortti, näkövammaiskortti tai muu vastaava tosite, se kannattaa ottaa mukaan. Todistus nopeuttaa sisäänpääsyä ja rannekkeenvaihtoa. Tosite ei ole välttämätön, koska emme sitä vaadi.
Avustajan pitää saapua avustettavan kanssa samaan aikaa tapahtuman lipunmyyntipisteelle. Avustaja saa alueelle sisäänpääsyyn oikeuttavan rannekkeen. Ranneketta ei tarvitse varata etukäteen.
Jos sinulla on VIP-lippu ja tarvitset avustajaa, pääsee avustaja mukaasi myös VIP-alueelle.
Tapahtumaan on myynnissä kahta erilaista sekä asiakkaan että avustajan sisäänpääsyyn oikeuttavaa lippua.
PYÖRÄTUOLILIPPU:
Jos sinulla on pyörätuoli voit ostaa tämän lipputyypin. Avustajat pääsevät sisälle tällä lipulla.
ASIAKAS+AVUSTAJA -LIPPU :
Voit ostaa tämän lipputyypin jos tarvitset avustajaa päivittäisiin toimiisi. Osta pyörätuolilippu jos sinulla on käytössäsi pyörätuoli.
Jysäriin on kaksi erilaista lippua myynnissä, jotta saat juuri oikeat saapumisohjeet.
Jos sinulla on kysymyksiä esteettömyyteen ja saavutettavuuteen laita sähköpostia tapahtumat@nelonenmedia.fi .
Jysärissä on leirintäalue. Leirintäalueet sijaitsevat noin 700 metrin päässä festivaalialueelta. Alueella on suihkut, festivaalivessat ja nuotiopaikat.
Leirintäalueelle myydään erilaisia lippuja. Karavaanilippu on tarkoitettu asuntoautolle tai asuntovaunulle. Matkaajalippu on tarkoitettu isoille ajoneuvoille. Niitä ovat esimerkiksi matkailuun tarkoitetut bussit tai rekat. Karavaanipaikan ja matkaajapaikan voi ostaa sisältäen sähkön, tai ilman sähköä. Lisäksi voi ostaa autopaikkalipun leirintään. Siihen ei kuulu sähköä. Paikka on tarkoitettu henkilöautolle tai pakettiautolle. Myynnissä on myös telttapaikkoja.
Leirintäalueen lippuja voi ostaa täältä.
Mökin voi varata HimosLomilta.
Olemme tehneet työtä vastuullisten tapahtumien eteen. Tapahtumassa huolehdimme ympäristöstä sekä ihmisistä.
Jysärissä ei hyväksytä syrjintää. Tapahtumaan saa tulla juuri sellaisena kuin on.
Jysärissä kierrätetään roskat. Tapahtuma laskee joka vuosi aiheutuvien päästöjen määrän ja pyrkii vähentämään niitä.
Jysäri on kaikille turvallinen tapahtuma.
Kysymyksiä tapahtumasta voi laittaa sähköpostiin osoitteeseen: tapahtumat@nelonenmedia.fi .