Selkokielinen info

SELKOKIELINEN INFO TAPAHTUMASTA

Jysäri järjestetään seuraavan kerran 2. – 4.7.2026 Himos Parkissa, Jämsässä.

Tapahtumaan on myynnissä lippuja 1, 2 tai 3 päivälle. Lipun tapahtumaan voi ostaa täältä. Kaikki pääsyliput vaihdetaan rannekkeiksi.

Jysärissä on myös VIP–lippu. VIP-lippuja on myynnissä 1 tai 3 päivän ajalle. Se sisältää pääsyn festivaalialueelle, sekä VIP-alueelle. VIP-liput vaihdetaan rannekkeiksi sekä passiksi. VIP –alueella on oma vessa.

Rannekkeet ja passit ovat henkilökohtaisia. Tapahtuma ei korvaa kadonneita tai rikki menneitä rannekkeita tai passeja.

 

Jysärissä esiintyy erilaisia artisteja. Jysärin tarkan ohjelman löydät täältä. Tapahtuma-alueella on myös paljon muuta ohjelmaa ja tekemistä. Tarkemmat kuvaukset ja aikataulut löydät täältä.

Jysärin jatkot ovat Himos Areenalla. Jatkot ovat torsaina, perjantaina ja lauantaina kello 23:00-4:00. Himos Areena sijaitsee alueen sisäänkäynnin vieressä.

Tapahtuman osoite on Säyryläntie 445

Tapahtumaan voi saapua esimerkiksi junalla, bussilla tai autolla. Alueella on tärkeää seurata liikenteenohjaajien ohjeita.

Tapahtumassa on maksullinen autoparkki. Lipun autolle voi ostaa yhdeksi päiväksi tai koko viikonlopulle.

Jysäreille voit saapua myös taksilla. Taksitolppa sijaitsee Säyryläntien varrella, Mono Pubin alapuolella. Viralliselle taksitolpalle ajavat vain etukäteen hyväksytyt tapahtuman yhteistyökumppaneiksi valitut taksit. Suosittelemme käyttämään niitä.

Liikuntarajoitteiset asiakkaat voivat jäädä autosta parkkipaikalle, joka sijaitsee Tiirantien ja Haikutien välissä.

Himoksen alueella kiertää festivaalin linja-auto. Linja-auton tarkemmat reitit ja aikataulut löydät täältä.

Mökissä majoittuvat ohjataan omalle mökille.

Leirintäalueelle tulevat ohjataan leirintäalueelle.

Pyörille on varattu tilaa tien toiselta puolelta metsäpolun varrelta. Näet sijainnin täältä.

Pyöräparkki ei ole valvottu. Otathan oman lukon mukaan.

Himos Park on kokonaan asfaltoitu ja helppokulkuinen alue. Pyörätuolilla pääsee Terassiravintola Riemun pohjakerrokseen ja ensimmäiseen kerrokseen. Päälavalla on omat pyörätuolikorokkeet pyörätuoliasiakkaiden käyttöön.  VIP-alueella pääset liikkumaan vapaasti pyörätuolilla kaikkialle paitsi yläkertaan.

Invapysäköinti on festivaalialueen lähellä. Invapysäköinti paikat sijaitsevat Himos Areenan vieressä olevalla kentällä.

Tapahtuma-alueella on esteettömiä WC-tiloja seuraavissa paikoissa:

  • Terassiravintola Riemun alakerrassa (vesi-WC)
  • Himos Hotellissa (vesi-WC)
  • Main Stagen pyörätuolikatsomon vieressä (bajamaja)
  • WC-alueella ruokamaailman takana (bajamaja)

Tapahtuma-alueella on levähdyspaikkoja kulkuväylien varrella.

AVUSTAJAT

Avustaja pääsee tapahtumaan maksutta, jos tarvitset apua arjessa tai asioinnissa. Jos sinulla on avustajakortti, ystäväkortti, vammaiskortti, näkövammaiskortti tai muu vastaava tosite, se kannattaa ottaa mukaan. Todistus nopeuttaa sisäänpääsyä ja rannekkeenvaihtoa. Tosite ei kuitenkaan ole välttämätön.

Avustajan pitää saapua avustettavan kanssa samaan aikaa tapahtuman lipunmyyntipisteelle. Avustaja saa alueelle sisäänpääsyyn oikeuttavan rannekkeen. Ranneketta ei tarvitse varata etukäteen.

Jos sinulla on VIP-lippu ja tarvitset avustajaa, pääsee avustaja mukaasi myös VIP-alueelle.

Tapahtumaan on myynnissä kahta erilaista sekä asiakkaan että avustajan sisäänpääsyyn oikeuttavaa lippua.

PYÖRÄTUOLINKÄYTTÄJÄ+AVUSTAJA -LIPPU:

Jos sinulla on pyörätuoli voit ostaa tämän lipputyypin. Avustajat pääsevät sisälle tällä lipulla.

ASIAKAS+AVUSTAJA -LIPPU :

Voit ostaa tämän lipputyypin jos tarvitset avustajaa päivittäisiin toimiisi. Osta pyörätuolinkäyttäjä+avustaja -lippu jos sinulla on käytössäsi pyörätuoli.

Jysäriin on kaksi erilaista lippua myynnissä, jotta saat juuri oikeat saapumisohjeet.

Jos sinulla on kysymyksiä esteettömyyteen ja saavutettavuuteen laita sähköpostia tapahtumat@nelonenmedia.fi .

Jysärissä on leirintäalue. Leirintäalueet sijaitsevat noin 700 metrin päässä festivaalialueelta. Alueella on suihkut, festivaalivessat ja nuotiopaikat.

Leirintäalueelle myydään erilaisia lippuja. Karavaanilippu on tarkoitettu asuntoautolle tai asuntovaunulle. Matkaajalippu on tarkoitettu isoille ajoneuvoille. Niitä ovat esimerkiksi matkailuun tarkoitetut bussit tai rekat. Karavaanipaikan ja matkaajapaikan voi ostaa sisältäen sähkön, tai ilman sähköä. Lisäksi voi ostaa autopaikkalipun leirintään. Siihen ei kuulu sähköä. Paikka on tarkoitettu henkilöautolle tai pakettiautolle. Myynnissä on myös telttapaikkoja.

Leirintäalueen lippuja voi ostaa täältä.

Mökin voi varata HimosLomilta.

Olemme tehneet työtä vastuullisten tapahtumien eteen. Tapahtumassa huolehdimme ympäristöstä sekä ihmisistä.

Jysärissä ei hyväksytä syrjintää. Tapahtumaan saa tulla juuri sellaisena kuin on. Festivaaleilla on paljon työntekijöitä, jotka huolehtivat turvallisuudesta. Mukana ovat poliisi, pelastuslaitos ja järjestyksenvalvojat.

Jysärissä kierrätetään roskat. Pyrimme joka vuosi vähentämään tapahtumasta aiheutuvia päästöjä.

Jysäri on kaikille turvallinen tapahtuma.

Kysymyksiä tapahtumasta voi laittaa sähköpostiin osoitteeseen: tapahtumat@nelonenmedia.fi .

Tapahtumassa mukana