Selkokielinen info

Jysäri järjestetään 7.–9. heinäkuuta. Tapahtuma kestää kolme päivää, ja se järjestetään Himoksella.

Tapahtuma on vain täysi-ikäisille. Varaudu todistamaan henkilöllisyytesi

  • passilla,
  • ajokortilla tai
  • kuvallisella henkilökortilla.

Ikäraja on voimassa tapahtuma-alueella, sen läheisyydessä sekä leirintäalueella.

Lipun tapahtumaan voi ostaa täältä. Kaikki pääsyliput vaihdetaan rannekkeiksi. Jysärissä on myös VIP –lippu. Se sisältää pääsyn festivaalialueelle, sekä VIP-alueelle. VIP-liput vaihdetaan rannekkeiksi sekä passiksi. VIP –alueella on oma wc. VIP –lippu sisältää myös yhden ruuan joka päivä. VIP –alueen yläkertaan ei ole esteetöntä kulkua. Rannekkeet ja passit ovat henkilökohtaisia. Emme korvaa kadonneita tai rikki menneitä rannekkeita tai passeja.

Jysärissä esiintyy Scooter. Lisää esiintyjiä julkaistaan keväällä.

Jokaisen terveys sekä turvallisuus on meille tärkeää. Haluamme, että tapahtuma on turvallinen kaikille. Suunnittelemme tapahtuman yhdessä viranomaisten kanssa. Noudatamme ajankohtaisia ohjeistuksia. Tapahtumassa yleisön määrää on rajoitettu.
Saavu tapahtumaan vain terveenä. Huolehdi juhliessa hyvästä käsihygieniasta. Käsidesiä on saatavilla runsaasti. Tapahtuma-alueella on käsien pesemiseen tarkoitettuja pisteitä. Leirinnässä on myös mahdollisuus käsien pesemiseen. Lisäksi leirinnässä on käsidesiä.
Käytä maskia tapahtumassa. Maskeja voi myös ostaa tapahtumasta. Maskeille on omat roskikset. Muista pitää riittävät turvavälit muihin ihmisiin.
Alueen siivousta on tehostettu. Pinnat desinfioidaan 1-2 tunnin välein. Tule tapahtumaan vain terveenä! Me kerromme lisää turvallisuudesta lähempänä tapahtumaa.

Tapahtumassa on maksullinen autoparkki. Lipun voi ostaa päiväkohtaisesti tai koko viikonlopulle. Festivaalialueen lähellä on taksitolppa. Seuraa liikenteenohjaajien ohjeita. Mökkeihin majoittuvat ohjataan mökeilleen. Leirintään tulevat ohjataan leirintäalueelle. Alueella ei ole virallista pyöräparkkia.

Jos lipun ostaja tarvitsee avustajaa tapahtumiin, avustaja pääsee ilmaiseksi sisään. Himos Park on asfalttia, ja se on helppokulkuista. Pyörätuolilla pääsee myös ravintola Riemun pohjakerrokseen sekä ensimmäiseen kerrokseen. Pyörätuolilla liikkuville on rakennettu pyörätuolikatsomo. Alueella on kaksi inva wc-tilaa. Inva wc:t sijaitsevat Riemun alakerrassa sekä Himos Hotellissa. Invapysäköinti sijaitsee Himos Areenan vieressä hiekkakentällä.

Jysärissä on karavaanialue ja leirintäalue. Alueet sijaitsevat 800 metrin päässä festivaalialueelta. Alueella on suihkut, vessat ja nuotiopaikat. Saunat eivät ole tänä vuonna käytössä.

Karavaanilippuja on kahta erilaista. Karavaanilippu on tarkoitettu asuntoautolle tai asuntovaunulle. Matkaajalippu on tarkoitettu isoille ajoneuvoille. Niitä ovat esimerkiksi matkailuun tarkoitetut bussit tai rekat. Karavaanipaikan ja matkaajan paikan voi ostaa sisältäen sähkön, tai ilman sähköä. Lisäksi on autopaikka leirintään. Siihen ei kuulu sähköä. Paikka on tarkoitettu henkilöautolle tai pakettiautolle.

Telttapaikka täytyy ostaa ennakkoon. Teltalla pääsee leiriytymään leirintäalueelle. Telttapaikka maksaa 10 euroa. Yhtä telttaa kohden ostetaan yksi telttapaikka. Teltassa voi majoittua silti useampi henkilö. Teltassa majoittujilla tulee olla festivaaliranneke.

Mökin voi varata HimosLomilta.

Olemme tehneet työtä vastuullisten tapahtumien eteen. Tapahtumassa huolehdimme ympäristöstä sekä ihmisistä. Alueen koristelussa on käytetty vanhoja materiaaleja uudelleen. Esimerkiksi VIP-alueen valaisimet on tehty vanhoista pesukoneen rummuista. Jysärissä ei hyväksytä syrjintää. Tapahtumaan saa tulla juuri sellaisena kuin on.

Kysymyksiä tapahtumasta voi laittaa sähköpostiin osoitteeseen: tapahtumat@nelonenmedia.fi .

Tapahtumassa mukana